Poskytované služby
Prezentace produktu
Vstupní analýza
Stanovení základních parametrů transakce
Správa obchodu
Poradenská činnost
Prezentace produktu
-
Základní parametry produktu, podmínky a požadavky pro možnost jeho poskytnutí
-
Základní údaje o společnosti ručitele (výstavce)
-
Obecné a konkurenční výhody produktu - srovnání se zárukami nabízenými bankami, nebo pojišťovnami působícími na tuzemském trhu
-
Základní charakteristika činností a principy obchodní spolupráce klienta s pojistitelem a Rhapsody Insurance s.r.o. při projednávání a správě obchodu, vystavování jednotlivých záruk, provádění změn v již vystavených záručních listinách atp.
nahoru
Vstupní analýza
-
Identifikace všech základních podkladů a informací pro možnost posouzení bonity a provedení analýzy společnosti žadatele, v rozsahu a struktuře dané charakterem společnosti, sektorem její činnosti a parametry požadovaného obchodu
-
Předběžná finanční a nefinanční analýza společnosti žadatele zaměřená zejména na schopnost dostát svým závazkům ve vztahu k věřiteli
nahoru
Stanovení základních parametrů transakce
-
Výběr vhodných typů a druhů záruk
-
Stanovení základních parametrů záruk a záručního programu ve vazbě ke skutečným potřebám klienta či požadavkům jeho beneficientů, jeho kredibilitě a rovněž s ohledem na možnosti a interní pravidla pojistitele
-
Příprava všech podkladů ve struktuře a v rozsahu daném požadavky pojistitele (finanční výkazy a ostatní ekonomické informace, formuláře spojené s žádostí atd.)
-
Vyhotovení návrhu záručního programu a jeho projednání s pojistitelem
-
Negociace dokumentace, respektive podmínek obchodu, včetně obsahové a formální kontroly správnosti před jeho uzavřením
nahoru
Správa obchodu
-
Správa uzavřeného obchodu po dobu platnosti rámce pro poskytování záruk a vystavených záruk, včetně veškeré komunikace s pojistitelem
-
Aktualizace podmínek obchodu v závislosti na změnách probíhajících ve společnosti klienta a na vývoji jeho potřeb či požadavků beneficientů (druhy a typy záruk, ceny, zajištění, platnosti, měna, znění záručních listin atp.)
-
Přijímání příkazů k vystavení záruk, včetně souvisejících podkladů (zadávací dokumentace, smlouva o dílo atp.)
-
Vyhotovení záručních listin, odsouhlasení jejich znění s příkazcem, beneficientem a pojistitelem, zabezpečení vystavení záruční jistiny pojistitelem v souladu se schválenými podmínkami obchodu a parametry zajišťovaného závazku
-
Úprava textu záruční listiny v případě specifických potřeb příkazce nebo příjemce, projednání a odsouhlasení s pojistitelem
-
Doručení záruční listiny dle instrukcí příkazce
-
Provádění změn v již vystavených záručních listinách (ukončení platnosti, prodloužení platnosti, změna zaručené částky atp.), jejich projednání a odsouhlasení s pojistitelem
-
Přijímání vrácených záruk
-
Zpracování a vedení přehledné evidence vystavených záruk pro klienta
-
Obnova úvěrového rámce pro poskytování záruk, pokud byl sjednán na dobu určitou
-
Kontrola správnosti fakturovaných částek pojistného (odměny za záruky) a souvisejících poplatků, pokud jsou vystavovány pojistitelem
-
Monitoring povinností klienta vyplývajících z uzavřeného obchodu a vystavených záruk
nahoru
Poradenská činnost
-
Poskytování aktuálních informací o produktu pojistitele a o vývoji na trhu v daném segmentu finančních služeb
-
Proškolení odpovědných zaměstnanců klienta v základní problematice poskytovaných záruk a postupech při žádosti o vystavení jednotlivých záruk či jejich změn